pic_4נשים רבות מגיעות לשלב בחייהן שבו הן מחליטות שהגיע הרגע לממש את האימהות והנה זה לא מגיע. עובר חודש ועוד חודש וסף הדאגה מתחיל לעלות. כלפי חוץ הכל כרגיל, "עובדים על זה" אתם אומרים בחיוך אבל בלב מחלחלת קצת מועקה.
אתם הולכים לבדיקות, אוספים נתונים, מנסים לגלות מה לא בסדר.
המחשבות כל הזמן מנקרות:
אולי הגיל? "בשביל מה הייתי צריכה לחכות כל כך הרבה? אבל עוד לא הייתי מוכנה… עוד לא הכרתי אותו…" אומרים רגשות האשם.
"אולי משהו לא בסדר? אולי משהו שעשיתי פעם "דפק" לי את המערכת ועכשיו לא אוכל להביא ילדים? הגוף מעניש אותי עכשיו" מתייסר המוסר.
"כל כך הרבה בנות מסביב עוברות טיפולים, בטוח גם אני אצטרך"- אומרת החרדה.
" אני לא יכולה להביא לו ילדים? הוא לא ירצה להישאר איתי! אני מוכרחה להצליח!"- צועק חוסר הביטחון.
"איזו מין אישה אני שלא מממשת את הנשיות שלה, את הרחם שלה?"-צועקת הביקורת העצמית
ואולי גיליתם שהבעיה היא בכלל שלו? "זה לא אומר כלום על הגבריות שלך" את אומרת לו כשהוא ממרר בבכי כפי שלא ראית אותו מעולם "וחוץ מזה אף אחד לא צריך לדעת, שיחשבו שזאת אני ממילא אני זו שעוברת את הטיפולים" את לוקחת על עצמך רק כדי לעזור לגבר שלך להתרומם בחזרה.
"היא יודעת כמה אני רוצה להיות בהריון ועל הבוקר היא מנופפת לי בהריון שלה-היא לא מסוגלת להתחשב קצת?" אומר הכעס, והקינאה לוחשת "וזה כבר ההריון השני שלה…"
"נמאס לי, שיקלט כבר!" רוטן חוסר הסבלנות.
"זה לא פייר" נאנחים הרחמים העצמיים. "למה דווקא אני?"
קושי של אישה להיכנס להריון הוא הרבה מעבר לקושי פיזי.
הקושי של אישה להיכנס להריון נוגע לה במקומות עמוקים ורגישים, בבטן הרכה שלה. הוא מאלץ אותה להתמודד לעיתים עם כעס, רגשות אשם, ייסורי מצפון, חוסר בטחון, קנאה והרבה תסכול.
וכאילו לא מספיק, הרגשות האלו גם הם חלק מהגורמים שמעכבים קליטה של הריון- הגוף נמצא במצב רגשי ירוד ובסטרס מתמשך.
מבחינה פיזית יש יותר אדרנלין בדם, פחות חמצן מגיע לאיברים פריפריאליים ובכללם מערכת הרבייה.
מבחינה רגשית, אותן תחושות קשות יושבות באותו מקום בגוף בו אמור לצמוח העובר וממלאות את מקומו ברגשות אלו. האם זה מקל עליו את הקליטה?
אז מה עושים?
אחד מהיתרונות הראשוניים והקלאסיים ביותר של טיפול רפלקסולוגי היא הורדת מתח, הרגעה, שחרור של הגוף ובעקבותיו שחרור של הנפש מהלחץ היומיומי שבו אנו חיים.
במהלך הטיפול הרפלקסולוגי המטופלת מרפה לאט לאט את איבריה, המוח משחרר את המחשבות ונח. הגוף רפוי, הראש רפוי, האדרנלין חוזר להיות מאוזן, החמצן מגיע חזרה לכל אברי הגוף והגוף חוזר לעבוד בצורה נינוחה יותר, שלווה יותר. הגוף חוזר לעבוד כפי שהיה אמור לעבוד אילולא המטופלת הייתה נתון בלחץ.
ככל שחוזרים על הטיפול במהלך סידרה, הגוף מסגל לעצמו חזרה טכניקת תפקוד מאוזנת לזמן ארוך יותר.
בהקשר למטופלות הפוריות, אני כמטפלת, מעודדת אותן לפני תחילת הטיפול, לבטא את התסכול שלהן בקול, לתת לו מקום, לאפשר לכעוס ולקנא ולכאוב. לרגשות האלו לא תמיד ניתן מקום אבל הם שם, ואם נתעלם מהם הם רק יערמו להר גדול.
אני מעודדת לבטא אותם, לשחרר אותם החוצה, כדי שאפשר יהיה בסוף הטיפול להרגיש קלים יותר, מאווררים יותר ובעיקר אופטימיים יותר.
את הטיפול הרפלקסולוגי אני מתאימה לכל אחת באופן אישי על פי מצבה הרגשי והפיזי, על פי תכנים שאני מאבחנת בבכפות רגליה וכמובן על פי הפרוטוקול ההורמונלי במידה והיא מקבלת כזה.
מטרת הטיפול הרפלקסולוגי למטופלת פוריות הוא לתמוך בה גם ברמה הרגשית שבה היא נמצאת וגם ברמה הפיזית לצורך קליטת הריון והצלחת הטיפול הרפואי.
הטיפול הרפלקסולוגי משפר משמעותית את סיכויי הקליטה של ההיריון וניתן לראות את ההשפעה כשמשווים בין התוצאות של הטיפולים לפני הרפלקסולוגיה ואחריה.
הניסיון שלי גם כמטפלת וגם כאשה שחוותה בעצמה טיפולי פוריות מאפשר שפה משותפת שאיננה מילולית בהכרח. בכל שלב שהמטופלת נמצאת בו אני יודעת גם את ההשלכות הפיזיות וגם את ההשלכות הרגשיות, אני יודעת מה עובר עליה בלי שתצטרך להסביר בהרבה מילים, בלי שתצטרך להצדיק את ההרגשה או ההתנהגות, אני יכולה להכיל אותה ולעזור לה לצאת משם ביחד, ואז להצליח!