pic_10בואי נתחיל בניפוץ המיתוס הראשון- מותר לקבל טיפולי רפלקסולגיה בזמן הריון.

עכשיו ננפץ גם את המיתוס השני- מותר לקבל טיפולי רפלקסולוגיה גם בשליש הראשון של ההיריון.

אגלה לך סוד קטן- רפלקסולוגיה לא יכולה לגרום נזק. היא יכולה לגרום לריאקציה לא נעימה (כאבים שמחמירים אחרי טיפול, שינה פחות טובה סמוך לטיפול) ריאקציה, תגובה,  אבל בשום אופן לא נזק! לא יקרה, כי, כאמור, רפלקסולוגיה לא יכולה לייצר תהליך שאינו טבעי לגוף.

איך זה יתכן? דרך הרפלקסולוגיה אני מאזנת תהליכים בגוף. אני משתמשת בגוף כדי להיטיב עם היכולות שלו, פותחת איפה שתקוע, משמנת איפה שקצת חורק, גורמת לאנרגיה הטבעית לחזור לזרום בצורה טבעית ומזכירה לגוף לעשות את מה שהוא יודע וקצת מתקשה. אין באפשרותי לייצר תהליך שלא אמור לקרות באופן טבעי, כמו שאין באפשרותי לגרום לך לגדל פתאום זנב (אפילו אם תבקשי ממש יפה),לא יכולה! כך גם אין באפשרותי לגרום להפלה שלא אמורה הייתה לקרות. ולראייה- כשמגיעה אלי אישה ומבקשת זירוז לידה טבעי, אני מסבירה שבמידה והגוף מוכן ללידה אבל התהליך תקוע (מלחץ מפחד או מכל סיבה אחרת) הזירוז בהחלט יכול לעזור. אבל, אם הגוף לא מוכן עדיין ללידה, מה שלא אנסה לעשות זה לא יקרה כי הגוף עוד לא מוכן לתהליך ואני לא יכולה לייצר תהליכים שלא מתאימים לגוף. ואם אני לא יכולה לגרום ללידה בשבוע 40 אם הגוף לא מוכן, על אחת כמה וכמה בשבוע 10.

עכשיו שנרגענו, בואי רגע נדבר על ההיריון.

נכון, תשעה חודשים וזה עובר ומה זה כבר כאב גב בשבילי, ועם העייפות אני מסתדרת, גם לפני כן הייתי עייפה, ויש עכשיו לחץ בעבודה אז אין ברירה, או שאת אימא, ואין לך את הפריווילגיה לקטר והריון זה לא מחלה, את אומרת לעצמך תוך כדי קיפול של עוד כביסה, ניגוב של עוד אף ושטיפה של עוד כלים אז דמייני לך את אותה הסיטואציה אבל כשאת פחות עייפה, כשלא כואב לך הגב, כשאין לך בחילה, כשאת לא סובלת בשירותים וכשאת ישנה טוב בלילה.

בעזרת טיפולי רפלקסולוגיה בזמן הריון ניתן להקל כמעט על כל סימפטום שמגיע בתקופה הזו וככל שמקדימים הטיפול הרפלקסולוגי משמש גם כטיפול מניעתי למי שיודעת שיש לה נטייה – לסוכר גבוה, לקשיי עיכול שאגב, המון נשים סובלות מכך אך באופן טבעי ממעטות לדבר על זה, או כל דבר שסבלת ממנו בהריון קודם ואת רוצה ניתן לטפל. גם בבצקות ברגליים בכאבי ראש, בדלקות (אישיאס, ואחרות), בצרבות, בסימפטום שנקרא SPD שמתאפיין בכאבים עזים בחלק התחתון הפנימי של האגן ומגיע לפעמים לקושי ממשי בהליכה/ישיבה/ שכיבה.

על ידי רפלקסולוגיה ניתן בעצם לטפל בכל קושי שמגיע כתוצאה מההיריון. (או שהיה קיים לפני והחמיר כתוצאה מההיריון)

אז איך לבחור מטפלת? איך אדע שהיא טובה?

כיום רפלקסולוגיות רבות מוכשרות לטפל בנשים בהריון וחשוב לוודא שזו שמטפלת בך מוכשרת לכך (ולא, לא בגלל שהיא יכולה להזיק לך… בגלל שחשוב שתהייה בקיאה בשינויים הפיזיים המערכתיים בזמן ההיריון כדי לטפל בך נכון. איך תדעי את זה? פשוט תשאלי אותה, על ההכשרה שלה ועל הניסיון שלה ותרגישי בעצמך אם היא מרגישה  שתוכל לתת לך את הטיפול האפקטיבי ביותר).

ושיהיה הריון קל!