רזרבה שחלתית נמוכה- מה זה אומר עלי?

נשים רבות המתקשות להיכנס להיריון מאובחנות עם רזרבה שחלתית נמוכה ודרך הרפלקסולוגיה אני מצליחה לעזור לרבות מהן.

בעבר ניתן היה להניח שפוריות האישה מתחילה לרדת משמעותית אחרי גיל 35. בשנים האחרונות נראה שרמת הפוריות מתחילה לרדת מוקדם יותר, ועדין- נשים נכנסות להיריון בגילאים מאוחרים כל הזמן.

מה המשמעות של זה?

הקביעה שלאישה יש רזרבה נמוכה נקבעת על פי מספר בדיקות, ויש לה מנעד רחב של תוצאות בדרגות חומרה שונות. נשים רבות נמצאות בטווח מאוד התחלתי ועדין מסווגות כבעלות רזרבה נמוכה.

כשמגיעה אלי מטופלת עם הצהרה שיש לה רזרבה נמוכה היא בעצם מצהירה "אני אתקשה להיכנס להיריון". האומנם?

ומתוך כך- מה מקשה עליה יותר, הרזרבה הנמוכה או הידיעה שיהיה קשה?

נקודה למחשבה….

האם אני נאלצת להיכנס עכשיו למסע של טיפולי פוריות קשים שבסופם אולי לא אצליח?

או -האם בזכות זה שזיהיתי אתגר אני מאפשרת לעצמי לקבל את העזרה המתאימה כדי להצליח?

רוב המטופלות שמגיעות אלי לרפלקסולוגיה, באות עם האבחנה של רזרבה שחלתית נמוכה. הנתון מעיד על מיקומן בסטטיסטיקה. הוא לא מעיד עליהן באופן אישי כלום. לא על היכולת שלהן, לא על כמה הן מצליחות ומוצלחות, לא על כמה ילדים יהיו להן, לא על הדרך שהן יעשו או לא יעשו.

הוא מספר סטטיסטי.

את יקירתי, לא סטטיסטיקה!

את מכלול של יכולות אישיות, של אתגרים והצלחות, של התפתחות רגשית ופיזית, תודעתית ורוחנית, את עולם שלם של תהליכים שאת עוברת בהצלחה, גדלה ומשתפרת וצומחת….

את לא נתון סטטיסטי.

וכשתלדי, תוכלי לספר, שפעם, כשרצית להיכנס להיריון, אז הסטטיסטיקה אמרה ש… (אבל זה ממש לא יעניין אותך לספר כי זה יהיה כל כך לא רלוונטי)

תוצאות הבדיקות שלך, שאבחנו אותך כבעלת רזרבה שחלתית נמוכה הן לידיו של הרופא, כדי שהוא ידע איך לתת את הטיפול הרפואי הנכון להוציא מהשחלות את הטוב ביותר.

אז מה את כן יכולה לעשות?

הביאי את גופך ונפשך למקום בריא וטוב,  שלבי רפואה משלימה שתסייע לשפר ולחבר את יכולות הגוף עם יכולות הנפש, עשי התאמה תזונתית אישית, עשי ספורט.

וזה נכון תמיד! לא רק כשאת רוצה להיכנס להיריון.

אבל הכי חשוב, ברכי על האתגר שבוודאי בא ללמד אותך משהו בדרך, אל תפחדי ממנו, הוא אתגר אחד מיני רבים שיש לך בחיים. תבחרי לצלוח אותו, בלמידה, בצמיחה, בבשלות.

אתגרים תמיד יהיו, תבחרי איך לצלוח את הספציפי הזה, שתוייג במילים "רזרבה שחלתית נמוכה".

זכרי שהוא לא מגדיר אותך, הוא רק אתגר בדרך המופלאה שאת עושה להיות מי שאת.

ואת?

את מופלאה גם ככה!